Veelgestelde vragen
Antwoord op de meest gestelde vragen.
Wij zijn iedere donderdag, vrijdag en zaterdag open van 9:00 - 17:00. Tijdens de wintermaanden zijn wij gesloten.
Het spijt ons enorm, maar dat gaat niet. Wij moeten dan ophouden waarmee we bezig zijn, bijv. met stekken. Bij terugkomst zijn de stekken vaak verwelkt.
Wij verzenden geen planten, zetten geen bestellingen klaar en reserveren geen planten! Jaarlijks kweken we zo'n 3500 soorten vaste planten op. Dat is het grootste sortiment vaste planten van Nederland en misschien wel van West- Europa. Het opkweken daarvan, die verscheidenheid en de verrassingen die dit meebrengt, naast het contact met de klanten zorgt ervoor dat we dit het leukste vak vinden wat er bestaat.
Helaas moeten we kiezen: Het in stand houden en uitbreiden van ons unieke plantenassortiment maakt het onmogelijk om planten te verzenden, bestellingen klaar te zetten en planten te reserveren.
Dat kunt u vinden onder het kopje 'Planten' in het menu. De voorraad wordt iedere woensdagavond automatisch bijgewerkt. Op de donderdag heeft u de meeste kans dat uw plant nog op voorraad is. Toch kan de voorraad eerder op zijn dan verwacht of afwijken, zeker op drukke dagen.
Hebt u een grote partij nodig van één soort, dan is het wel raadzaam om even een mail te sturen.
Dat is afhankelijk van de tijd van het jaar, tijdens het vroege voorjaar en de zomer zijn wij volop aan het vermeerderen. Daardoor hebben wij van eind augustus-september de meeste planten op voorraad.
Een reservering is eigenlijk een bestelling, ook hier moet u de planten bij elkaar zoeken. Daarbij moeten ze een aantal dagen of weken bij elkaar in een kistje staan waar ze snel achteruit gaan. Wij worden er niet blij van en de planten nog minder. Daarom zijn we ermee gestopt planten te reserveren.
Nee, die is zeker niet verplicht.
Wel is het heel handig om er een te maken. De verzamellijst is namelijk een handig hulpmiddel dat u kan helpen bij het vinden van planten op de kwekerij. Een soort boodschappenlijstje dus. Deze kunt u dan printen of weergeven op uw telefoon. De planten staan altijd op volgorde van de looproute op de kwekerij. Meer informatie.
Nee, dat hebben wij niet. Neem daarom zelf dozen of kisten mee bij uw bezoek. We hebben natuurlijk nog wel tasjes van maïszetmeel. Daar vragen we € 0,10 voor.
Ja, deze kunt u hier vinden.
Het klinkt misschien klantonvriendelijk, maar we maken geen offertes meer. Daar gaat te veel tijd in zitten en de voorraad en de prijzen vindt u eenvoudig op de website. Als u een verzamellijst maakt krijgt u vanzelf de prijzen en het totaalbedrag overzichtelijk in beeld. Als U meer dan 12 stuks van één soort afneemt, krijgt U 10% korting op de vermelde prijs.
Ja, we zorgen dat er elke week voldoende voorraad ligt om te scheppen. Is dat niet zo dan staat het duidelijk op de homepage van de website.
Honden mogen aangelijnd de kwekerij op. Wilt u wel de uitwerpselen meenemen? Er lopen hier wel twee teven (Stabijs) los op de kwekerij. Die kunnen wel eens nieuwsgierig zijn.
Nee, wij kweken alleen vaste planten, kruiden, siergrassen en varens.
Lunch hebben we niet en ook geen gebak helaas. Er is een goede koffieautomaat en lekkere thee in de schuur en er is ruimte genoeg tot zo’n 50 mensen, maar u kunt ook lekker op het terras zitten.
Jazeker! Houd hiervoor de homepage in de gaten.
Met grote spijt hebben wij het besluit moeten nemen om te stoppen met het versturen van planten per post.
Wanneer de website niet goed functioneert, controleer dan eerst of JavaScript en cookies zijn ingeschakeld in uw browser. Nog steeds problemen? Neem contact met ons op. Zorg dat u uw probleem zorgvuldig beschrijft en de informatie van de volgende website kopieert naar het contactformulier: https://www.whatismybrowser.com/
Neem contact met ons op. Zorg dat u de gevonden fout(en) zorgvuldig beschrijft en de informatie van de volgende website kopieert naar het contactformulier: https://www.whatismybrowser.com/
Wat fijn dat u met ons mee wilt denken. Neem vooral contact met ons op, wij zullen dan uw suggestie bekijken.