Kwekerij De Hessenhof
Home Facebook


We begrijpen dat u met een vraag zit en ons wilt mailen. Maar voordat u dit gaat doen willen we graag wat verduidelijken hoe het er op een echte kwekerij aan toe gaat. Leest u dit alstublieft even door voordat u ons gaat mailen of bellen.

Wij hebben niemand ‘op kantoor’ zitten die de hele dag telefoons en mails beantwoordt.

Wij zijn de hele dag op de kwekerij aan het werk. Pas aan het eind van de dag, maar meestal pas in de avond vinden we de tijd om de mails van die dag te beantwoorden. We trekken er niet meer dan een uur voor uit. Zijn er te veel mails dan schiften we. Dat betekent dat alle mails met vragen die u eenvoudig op de website kunt vinden dan niet beantwoord worden

De meest gestelde vragen per mail vindt u hieronder: (die u gemakkelijk op deze website had kunnen vinden)

Is die en die plant op voorraad?

Antwoord: Dat weten we niet, dat moeten we nakijken. Maar u kunt dit zelf doen onder het kopje ‘Voorraad Planten ’23’ op de home pagina. U kunt ervan op aan dat die elke week wordt bijgewerkt, maar het kan voorkomen dat iemand net voor u laatste planten van een soort koopt. Er worden geen planten elders besteld of ingekocht.

Kunt u een planten reserveren of klaarzetten?

Antwoord: Dat doen we helaas niet meer. We hebben dat in het verleden wel eens gedaan, maar vaak duurt het te lang voordat men het ophaalt. Planten bij elkaar in een kistje hollen in kwaliteit achteruit. Soms werd de bestelling helemaal niet opgehaald. Bovendien ontbreekt de tijd ons. U kunt zelf heel gemakkelijk een verzamellijst maken, waardoor u een soort order picklijst krijgt, waardoor u heel snel de gewenste planten bij elkaar zoekt. U gaat hiervoor naar het kopje “planten voorraad”

Kunt u een offerte maken?

Antwoord: Het klinkt misschien klantonvriendelijk, maar we maken geen offertes meer. Daar gaat te veel tijd in zitten en de voorraad en de prijzen vindt u eenvoudig op de website. Als u een verzamellijst maakt krijgt u vanzelf de prijzen en het totaalbedrag overzichtelijk in beeld. Als U meer dan 12 stuks van één soort afneemt, krijgt U 10% korting op de vermelde prijs.

Is er altijd genoeg bladaarde om in zakken te scheppen op voorraad?

Antwoord: Ja, we zorgen dat er elke week voldoende voorraad ligt om te scheppen. Is dat niet zo dan staat het pontificaal op de homepage van de website.

Stuurt u ook planten op?

Antwoord: Dat doen we helaas niet en we maken hier ook geen uitzonderingen op.

Heeft u fruitbomen of bessenstruiken, rozen, groenteplanten?

Antwoord: Nee, wij kweken alleen vaste planten, kruiden, siergrassen en varens.

Ik kom van ver en ben toevallig in de buurt buiten de openingstijden, kan ik toch terecht?

Antwoord: U bent niet de enige. Dagelijks hebben we dit soort vragen. Het spijt ons enorm, maar dat gaat niet. Wij moeten dan ophouden waarmee we bezig zijn, bijv. met stekken. Bij terugkomst zijn de stekken vaak verwelkt.


Goed om te weten:
Advies geven we niet per telefoon of mail. Dat is veel te omslachtig. Vraag erom als u hier ter plekke bent, dat werkt veel prettiger.


En als laatste: Onze welgemeende excuses voor bovenstaande ‘onvriendelijkheden’ Maar we willen zo graag gewoon blijven kweken. Door de tsunami van telefoons en mails lukt dat niet meer. Het is kiezen: Of een kwekerij zonder veel planten met een kantoor waar direct de telefoon opgenomen wordt en alle mails uitgebreid beantwoord worden. Of een ‘authentieke’ kwekerij die bol staat van zelf opgekweekte, biologische planten. Waar je je nog kunt laten verrassen door planten die nooit en te nimmer op een website terecht komen. Niets is zeker in het leven en dat geldt zeker voor het kweken van 3000 soorten planten. Onze website gaat over levende planten, dus u zult wel eens moeten improviseren.

Hebt u toch een prangende vraag die hierboven niet beantwoord is,

  dan vindt u als u hier klikt ons mailadres.